Dag 1 Noorwegen Willem Joanne en Daniël.

30 juli 2018 - Bergambacht, Nederland

Deze dag was een lange dag die begon om 7 uur. Toen ging onze wekker af. Na dat we uit bed waren gegaan hebben we de laatste dingen in gereed heid gebracht om te kunnen vertrekken. Om half 10 zijn we uit eindelijk vertrokken. Een half uur voor de planning. Alle reis papieren op zak id kaarten 3x en 3x zorgpasjes en natuurlijk bankpassen om geld te kunnen uitgeven. Kopietjes van de id kaarten van Daniel zijn ouders en in 2 vous toestemming om hem mee te nemen naar het buitenland. (1 in het Nederlands en 1 in het Engels)

Toen we een maar vertrokken waren was het vakantie gevoel nog niet helemaal binnen gedrongen. Dit kregen we pas toen we heel veel Duitse kentekens zagen. Om een uur of 12 zijn we maar is gaan tanken en eten. Voor ons gelijk het ontbeid. En wat nemen we dan nou die maar een broodje braadworst. Gelukkig hebben we Willem die redelijk Duits kan. Na dat we dit hadden besteld was het wachten met een kastje die van zelf Ok gaan piepen als het eten klaar was. Dit was ook het geval. Waaruit al snel bleek dat het geen broodje braadworstje was naar een stokbrood met een hele grote braadworst. Was wel lekker maar dat een beetje veel ui en mosterd op. Na dat we dit op hadden en een plas pauze hadden genomen zijn we onze weg vervolgd.

Daniel en ik (joanne) hebben onze binnenkant van onze ogen maar is een paar uur bekeken. Na een tijdje werden we wakker en dachten we o zo lang is het niet meer rijden. Maar niets leek minder waar. We zijn natuurlijk veel langer onderweg dit omdat we nog mee eten pauzes zullen hebben. Daarom zijn we om een uur of 3 gestopt om iets te drinken waar we ook een mooie kaarten boek zagen voor de wegen in Europa (hoofdwegen).
Na dat we iets gedronken hadden en een ijsje omdat het toch nog boven de 30 graden was. Hebben we onze weg vervolgd.

Na aardig wat muziek en geklets. Vonden we het om een uur of 6 wel tijd om iets te gaan eten en de laatste keer te tanken in duitsland. Wat zullen we doen zijden we in koor. Uhhh maakt mij niet uit zijden we allemaal. Na even op de kaart te hebben gekeken hebben we op de rit een burger King gevonden en tegenover een Shell die niet aan de snelweg lag dus nog goedkoper was. Na het eten en tanken zijn we door gereden richting de grens van Denemarken.

Bij de grens van Denemarken was het even billen knijpen of alle papieren in orden waren dat wij Daniel mee mochten nemen. En ja hoor wij werden er uit gepikt. We mochten aan de zijkant gaan staan waarna er een soort militair naar ons toe kwam. Deze man vroeg in het heel netjes Engels of we de paspoorten konden geven. En snel zij of de idee kaarten. Ik natuurlijk al helemaal voor bereid met de reispapieren en idee kaarten en geld voor tol in de aanslag. Gaven we gelijk de id kaarten aan deze meneer. Nadat hij er nog geen 10 sec naar gekeken had keek hij achter in de auto naar Daniel en zij: ga daar naar links om de hoofdweg weer verder te volgen. En we konden gaan. Niet eens naar de toestemmings papieren te hebben gekeken en kopietjes van de id kaarten van de ouders konden we weer verder.

Na een tijdje vonden we het weer is tijd om een uur of 8 om maar is een bakkie te doen. Heel de auto weer op zijn kom om alles te voorschijn te toveren. Het leek een echt gezin Daniel spelen met de camera Willem en ik koffie thee en cup asoep maken. Na dat we dit hadden gemaakt en op gedronken zijn we een stukje wezen lopen in het bos waar we een ski piesten tegen kwamen naar veel muggen beten zijn we maar snel weer terug gegaan naar de auto. (We hadden voor dat we het bos in gingen snel lange broeken en dichte schoenen aan gedaan.)

Terug bij de auto zijn we weer verder gegaan.
Zo ver zijn we nu nog een paar uur tot de boot en dan wachten tot het tijd is. Foto's krijgen jullie wanneer we Wi-Fi hebben.

1. Jan en Elly van den Brink:
    30 juli 2018
    De eerste reis dag is altijd vermoeid 😜👍geniet met volle teugen van de vakantie en kom weer veilig thuis.
  2. Willem en Joanne:
    30 juli 2018
    Zullen we zeker doen we genieten met volle teugen. En zijn super voorzichtig.
  3. Pernilla:
    31 juli 2018
    Dat is een flinke reis, de eerste dag! Hopelijk heb je nu het vakantiegevoel een beetje te pakken. Heel veel plezier met het vervolg van de vakantie voor jullie drietjes! Ik kijk uit naar het volgende verhaal xxx
  4. Richard:
    Toppers in the road
  5. Alex Ligtvoet:
    31 juli 2018
    Veel plezier en geniet ervan.
  6. Kees Meijberg.:
    31 juli 2018
    Fijne vakantie gewenst. Maak er 1 van om te onthouden.
  7. Jacoline:
    31 juli 2018
    Lekker onderweg dus! En die toestemmingspapieren; ik had me ook helemaal voorbereid, maar hoefde ze ook nergens te laten zien... maar beter mee verlegen, dan om verlegen! 😉