Dag 8 Noorwegen Willem Joanne en Daniël.

6 augustus 2018 - Kokstad, Noorwegen

De dagen vliegen voor bij hier in Noorwegen.

Nog een kleine update van gisteravond. Willem en ik wouden in bed gaan liggen maar zagen wij vieze plekken in ons bed. Gelijk weer naar de receptie gegaan en dit gemeld er zou zo snel mogelijk iemand naar onze kamer komen. Dit was ook zeker snel binnen 10 min was er iemand bij de kamer en het bed was al weer schoon. Na dat alles netjes was zijn we toch echt gaan slapen.

Vanmorgen lekker uit geslapen om kwart voor 9 waren we richting het ontbijt gegaan. Hier was het zeer uit gebreid. en erg lekker. Na dat we klaar waren zijn we gelijk op pad gegaan richting bergen.

Een maal op de plaats van bestemming even op de telefoon gezocht naar een parkeer plaats dit was al snel gevonden. Hier hebben ze ook Qpark dus hier maar geparkeerd.

Onderweg naar de gondels waar we een kaartje voor hadden via tui kwamen we een Starbucks tegen hier hebben we even lekker koffie en thee gekocht heerlijk.

Met dit in de hand zijn we richting de gondels gegaan hier was onduidelijk waar we in de rij moesten gaan staan. na even nagevraagd te hebben moesten we in de rij gaan staan om onze kaartjes op te halen bij de balie. het was een langen rij maar het duurde denk ik nog geen 10 min voor we aan de beurt waren.

Met de kaartjes op zak konden we de 3e ronde met de gondel al mee naar boven. Eenmaal boven aan gekomen was het erg hoog en begon het iets te regen gelukkig waren we niet van suiker.

Na de informatie borden te hebben beken zaken we dat je hier kon kanoën  dit leek Daniël en mij wel erg leuk. Willem zij gaan jullie maar pas ik wel op de spullen. na een rondje te hebben gevaren zijn we weer derder gegaan. Wij nederlanders vinden het al snel leuk als het gratis is he dat kanoën.

Op de terug weg van de gondels heb ik een boek over noorwegen gekocht en voor Willem een thermoskan ook hadden ze nog 3 postzegels die ik nog niet had dus die ook maar gekocht.

Daarna zijn we weer naar beneden gegaan en zoeken naar de gekleurde huisjes. Wand daar staat Bergen ook om bekend.

We kwamen er al bijna langs even bij de winkeltjes te hebben gekeken kwam Daniël al snel iets moois tegen en had dit gekocht. na een paar winkeltjes kwam ik een jas tegen voor een mooie prijs maar helaas niet mijn maat. na een aantal winkels kon ik de jas niet vinden in de kleur en maat die ik zocht wel jammer.

Wel heb ik een mooie trui kunnen vinden :) daarna zijn we richting de auto gegaan en kwamen we een Subway tegen en hebben we daar een broodje gekocht.

Verder richting de auto besloot Daniël nog even terug te gaan om tocht 1 ding te kopen. Wij al vast de auto gezocht en de locatie met Daniël gedeeld.

Toen we allemaal bij de auto waren en de garage uit zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we een spelletje gedaan.

Tijdens het spelletje hadden we besloten op pizza te eten dit omdat de hamburgers onze neus uit kwamen en de sla hier veel te bitter is. en ze verder bijna niks hebben. Behalve vis wat Daniël en ik niet lekker vinden.

Na het eten hebben we weer spelletjes gedaan en nu gaan we lekker slapen morgen weer een lange rit voor de boeg.