Dag 3 Noorwegen Willem Joanne en Daniël.

1 augustus 2018 - Vinstra, Noorwegen

Zoals gepland ging de wekker om 7 uur af. Al hadden we allen drie super goed geslapen was het toch moeilijk om ons bed uit te komen. Ik met aardig wat hoofd pijp (te weinig gedronken :( niet slim vandaag op gelet). Na dat we allen spullen netjes weer in de koffers hadden gedaan. Hadden we de spullen laten staan in onze kamer en zijn we van de 5e naar de 3e verdieping gegaan om te eten.

Het ontbijt was erg lekker. Alleen ik had niet gelezen bij de eieren en had uit het voorste mandje een ei gehaald. maar dit was net snot het witte was nog niet eens hard. Daniël die had een mooi ei voor op zijn zelf gemaakte broodje gezond zonder tomaat. ik zij nou lekker dan heb ik weer zon .... ei hij gelijk dan heb je hem zeker uit het voorste mandje gehaald ik heel stom ja hoe weet je dat. Hij ja het voorste mandje is zacht gekookt en het achterste mandje hardt gekookt denk ik maar dit was Noors dus ik weet het niet zeker. Ik dus maar even een hard gekookt ei gepakt.

Na een stuk of 3 glazen sinaasappelsap en Daniël na 3 glazen appelsap en Willem na 2 bakkies koffie zijn we weer terug gekeerd naar de kamer.

Alle 3 nog maar even naar de wc geweest toe naar de receptie uit checken. Dit was zo gedaan we gaven we en na dat ze even snel op de pasjes had gekeken zij ze fijne reis volgens mij.

Even onder het spoor door naar de auto lopen. Aan gekomen bij de auto hebben we hem weer netjes in gericht met alle koffers tassen en kratten.

Gisteren hadden we gezien dat er een olympisch stadion stond in de buurt. Na even op google maps gekeken te hebben zijn we er naar toe gereden. Wat kan iets er verlaten uit zien. Een paar mooie foto’s gemaakt van de buiten kant. De ingang konden we niet echt vinden of het moest dicht zijn zo weinig beweging hebben we gezien. Later kwamen we er achter dat het ontwerp van dit stadion het Vikingschip is op zijn kop.

Na dat we onze weg hadden gevolgd kwamen we aan bij onze tussen stop. Deze hadden we gezien op google. Dit zou het olympisch stadion moeten zijn van schans springen als er sneeuw zou liggen. Van ver konden we een schans zien alleen was deze groen en niet wit. Maar dat is logisch hier is het namelijk ook warm gisteren waar we waren was het 31 graden onder in een dal. En vandaag bij het hotel geeft de meter 26 graden aan.

Toen we bij de tussen stop aan kwamen zagen we al snel dat het een langlauf parkoers was. Na even rond te hebben gelopen kwamen we er achter dat hier maar een paar mensen waren en dat deze aan het oefenen waren, nergens een wc of iets te drinken. Ook kon je hier schieten dus leek het er op dat ze dit gebruikte voor zo’n biatlon of zo iets.

Maar ik moest onder tussen echt heel nodig dus even de auto deuren open en daar tussen gaan zitten en wat lucht dat op zeg.

Na een stukje terug te hebben gereden op de berg konden we hele mooie foto’s maken. Daarna zijn we snel weer verder gegaan.

Ergens in de middag eten waren we van plan op ergens te stoppen en zelfs iets te maken alleen kwamen we al een lange tijd geen stop meer tegen gekomen met bankjes enzo, toch besloten om dus maar bij een weg restaurant te stoppen. Even iets gegeten en foto’s gemaakt van een zilveren mammoet schedel en weer door.

We gingen steeds verder de berg op, toen we dachten dit kan echt niet verder omhoog gingen we nog verder omhoog. Na langen tijd vonden we het hotel bijna boven op een berg. Om 2 uur waren we in gecheckt bij ons volgende hotel. Even alles op de kamer gelegd een badlaken bij de receptie gehaald en we konden lekker zwemen in het zwembad onder in het hotel.

De sauna’s stonden niet aan maar Willem wou er graag in dus hij maar weer naar de receptie gegaan om te vragen of ze aan konden. Dat kon zeker de man ging de sauna aan zetten. Dit waren ze allen bij dit omdat de mannen en vrouwen hier apart in de sauna gaan. Het zat namelijk in de kleedkamer.

Na dat ze warm zouden moeten zijn gingen we het zwembad uit en lekker de sauna in. Ik zelf de sauna nog maar lekker op gegoten en heerlijk zeg zat ik daar in me uppie even lekker bij komen. De heren stonden al snel op de deur van de kleed kamer te tikken. Wij gaan naar boven riepen ze. Ik de warme sauna uit om te vragen wat er was ,en..  ja die van ons doet het niet hij wordt niet warm er zou een monteur bij komen kijken. zij gingen al vast naar boven en ik weer even terug de sauna in.

Na een tijdje ben ik ook maar naar boven gegaan. Even lekker gedoucht en de administratie bij gewerkt. Lekker tv gekeken en plannen gemaakt voor de avond, toen even een spelletje gedaan en we konden gaan eten want het was 7 uur.

Een maal beneden konden we gelijk de eet zaal in, waar gelijk een ober naar ons toe kwam om onze plek aan te wijzen. De tafel was erf lux op gedekt. Willem ging drinken halen wat aan gegevens stond dat je dat bij de bar moest halen. Terwijl er binnen 5 min 2 obers vroegen of we iets te drinken wouden.

Na dat Willem met het drinken terug was zijn we eten gaan op scheppen. Veel dingen vonden we niet zo lekker maar dat kan gebeuren. Ik dacht aan sla kunnen ze niet veel verknoeien alleen kon dat dus wel het was erg bitter/ zuur terwijl er geen saus overheen zat. Erg apart maar niet lekker.

Het stokbrood, aardappels en de pudding was erg lekker en hebben we ook van genoten. Toen we klaar waren hebben we even uit gebuikt voor we aan ons avond programma gingen beginnen.

We zouden een stukje gaan lopen, proberen de berg op te komen. Erg stijl maar bijna tot de top zijn we zeker gekomen. Een vrouw gaf aan dat je het laatste stuk echt moest klimmen en dat gingen Willem en ik echt niet doen.

Daniël is tot de top gegaan daar een aantal foto’s gemaakt terwijl Willem en ik foto’s maakte op het plekje waar we stonden te wachten.

Toen Daniël weer terug was hebben we een paar kleine steentjes op gezocht om mee te nemen naar huis. Ik blijf me verbazen dat het hier zo mooi is.

Terug naar het hotel was een flinke terug look naar beneden gelukkig was het berg afwaarts. Het ging erg snel en de zon ging al snel onder.

Op de hotel kamer hebben we besloten om nu maar lekker naar bed te gaan het is al laat genoeg.

Foto’s die met de telefoons zijn gemaakt moeten nog even wachten. Deze komen nog.

1. Richard:
    1 augustus 2018
    Wel goed drinken he
  2. Alex Ligtvoet:
    2 augustus 2018
    Inderdaad genoeg drinken eb verder veel genieten.