Dag 5 Noorwegen Willem Joanne en Daniël.

3 augustus 2018 - Stranda, Noorwegen

Vanmorgen even lekker kunnen uit slapen de wekker ging om 8 uur af. Kwart voor 9 zaten Willem en ik al aan het ontbijt Daniël kwam om 9 uur naar de ontbijtzaal. Hier was het voor ons iets te lux dit omdat er veel vis was als ontbijt. Gelukkig hadden ze ook licht bruin brood en kaas. Ook hadden ze eieren. Dit keer waren het alleen zacht gekookte eieren gelukkig niet zo zacht dat het snot was.

Tijdens ontbijt zijn we er achter gekomen dat een stel tussen de 40 en 50 jaar de zelfde reis volgen als wij. Hun hebben alleen niet de activiteiten pakket er bij genomen en wij wel waardoor we een aantal dingen extra dingen kunnen doen.

Na hun even gesproken te hebben zijn we naar de kamer gegaan om allen spullen te pakken die we mee wouden nemen voor ons dag programma.

Bij de auto aan gekomen zagen we dat er een hoop Nederlandse auto’s stonden. Toch gek dat er zo veel mensen de zelfde reis/plek hebben gevonden.

Voor dat we weer met de boot naar de andere kant gingen hadden we eerst weer even de banden spanning gecheckt. Dit bleek ook na 4 dagen wel weer even goed te zijn. De voor banden moest bijna een halve bar extra bij. Achter waren de banden nog helemaal goed.

Na dat dit gereed was hebben we onze weg vervolgd naar de boot die ons naar de andere kant hebt gebracht. Na nog geen half uur te hebben gereden hebben we nog een boot moeten pakken om naar nog een andere kant te komen. Een maal hier over heen te zijn was het half 12.

Na ongeveer een half uur  te hebben gereden kwamen een mooie fjorden tegen waar we even lekker hebben stil gestaan. Hier hebben we een poging gedaan om pannenkoeken te bakken. Eerst even thee en koffie gezet. Vol goede moet met de pannen koeken begonnen alleen helaas begon het te regen dus moesten we snel weer in pakken.

Onze tocht vervolgd naar onze boot tocht. Door de fjorden heen.

Eenmaal op de plaats van bestemming moesten we eerst nog kijken of we de auto kwijt konden. Wat kunnen mensen slecht parkeren en vooral de Duitsers en buschauffeurs. Sorrie maar je zou via 2 manieren de parkeerplaats moeten kunnen verlaten en op komen maar dat ging niet door de buschauffeurs. Alle uitwegen en in wegen waren vast gezet door buschauffeurs.

Na aan een aantal buschauffeurs te hebben gevraagd dat ze aan de kant wouden ging er een aan de kant zodat we een plekje hadden.

Na dat we het plekje hadden gevonden en eenmaal stonden zijn we naar de informatie balie gegaan hier werden we al snel naar de andere kant gestuurd. Hier zijn we maar is met de voet gaan kijken omdat we erg vroeg waren 1 uur.

Hier stond een meid die ons konden vertellen dat we na 2 uur al in de rij konden gaan staan. Dus zijn we eerst maar even rond gaan kijken bij de winkeltjes. Een ijsje gekocht bij een Nederlandse meid. Dit was erg makkelijk.

Met het ijsje in de hand zijn we richting de auto gegaan om in de rij te gaan staan. Wat regende get zeg maar vervelend was het zeker niet. Niet zo erg warm waardoor je lekker in een korte broek kon lopen.

Een maal bij de auto konden we gelukkig zonder moeite van de parkeerplaats af komen. Snel richting de rij voor de boot. Nog even te hebben moeten wachten al een stukje aan deze blog kunnen tikken. Na een klein half uurtje kwam de boot aan. Al snel konden we de boot op. We stonden vrij ver vooraan. Alleen dachten wij netjes te wachten tot de auto’s niet meer reden op het dek met uit stappen. Eenmaal boven gekomen zagen we dat iedereen al boven waren zodat wij geen plek meer hadden bij het raam. Toen we eenmaal onderweg waren besloten we om tocht maar boven op het dag van de boot te gaan staan ook al regende het. Een kleed over de camera en gaan. Dit hadden we niet willen missen wat een mooi uitzicht. En wat hebben we weer veel geleerd over de bergen en de huizen die er nog staan maar ontruimt zijn in 1900 zoveel. Deze huizen zijn ontruimt omdat er een gevaar was met de rotsen die over het huis stonden. Alleen is er op dit moment nog steeds niks gebeurd.

Na deze mooie rit hebben we onze weg vervolgd naar het hotel. We hadden besloten om hier ook te eten. Na het eten zouden we nog een rondje gaan lopen en kijken om mijn verzameling aan te kunnen vullen. (postzegels en ja hoor het is gelukt)

Op de terug weg naar het hotel hadden we besloten om nog even de sauna in te gaan en nog een paar banen te zwemmen.

Hierna hebben we beneden in de lobby nog een bakkie koffie gedaan. Allen moet ik eerlijk zeggen dat de cappuccino er erg raar uit ziet hier. Onder het genot van een spelletje.

Daarna zijn we even lekker naar bed gegaan morgen de wekker weer om 7uur en 8 uur aan het ontbijt te zitten.

1. 4 augustus 2018
    Trek je niets aan van de regen en geniet er gewoon van het zoooooo mooi
  2. Willem en Joanne:
    4 augustus 2018
    We hebben liever dit weer dan in nederland daar vergaan ze van de hitte. Wij genieten met volle teugen
  3. Pernilla:
    4 augustus 2018